prof. zw. Krzysztof Wawrzyniak
Katedra Grafiki Warsztatowej ASP w Ĺodzi
Pracownia technik wklÄsĹodrukowych
Urodzony w 1954 roku. W latach 1974 - 1979 studia w PaĹstwowej WyĹźszej Szkole Sztuk Plastycznych w Ĺodzi na Wydziale Malarstwa i Grafiki. Dyplom w roku 1979 w Katedrze Grafiki Warsztatowej. Od 1983 roku pracownik dydaktyczny w macierzystej uczelni. Obecnie profesor zwyczajny Akademii Sztuk PiÄknych w Ĺodzi.W latach 1986-2000 czĹonek MiÄdzynarodowego Stowarzyszenia ArtystĂłw Drzeworytniczych XYLON z siedzibÄ w Szwajcarii i Stowarzyszenia MiÄdzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie.
Uprawia twĂłrczoĹÄ w zakresie rysunku i grafiki. Od 1979 roku braĹ udziaĹ w ponad 170 wystawach zbiorowych w kraju i za granicÄ .
Autor 20 wystaw indywidualnych
Laureat wielu nagrĂłd i wyróşnieĹ: I nagroda Intergrafia 1986 w Katowicach; nagroda regulaminowa na MiÄdzynarodowym Triennale Grafiki w Krakowie (1991); nagroda fundowana na 1 Triennale Grafiki Polskiej w Katowicach; medal honorowy na konkursie MaĹe Formy Grafiki, ĹĂłdĹş â96.
Program pracowni:
UmiejÄtnoĹci opanowywane przez studentĂłw w Pracowni Technik WklÄsĹodrukowych powinny byÄ konfrontowane z caĹoĹciÄ wiadomoĹci zdobywanych w trakcie studiĂłw.Praca jest wtedy syntezÄ uzdolnieĹ artystycznych, wiedzy specjalistycznej i humanistycznej studentĂłw. Wola poznania, pragnienie wiedzy i odrobina talentu to konieczne warunki dla przeprowadzenia procesu dydaktycznego. Jego dynamikÄ okreĹlajÄ potrzeby i wytyczone cele.
Celem ksztaĹcenia studentĂłw w Pracowni Technik WklÄsĹodrukowych jest: rozwijanie kreatywnych zdolnoĹci studentĂłw, rozbudzanie inwencji i wyobraĹşni. Przygotowanie studentĂłw do Ĺwiadomego i sprawnego posĹugiwania siÄ Ĺrodkami wĹaĹciwymi dla druku wklÄsĹego oraz samodzielnej pracy artystycznej.
Credo:
Grafika warsztatowa jest jednÄ z wielu niezaleĹźnych dziedzin artystycznej wypowiedzi. O autonomii grafiki moĹźemy mĂłwiÄ wtedy, jeĹli bÄdziemy traktowali jÄ jako uniwersalny Ĺrodek artystycznego urzeczywistnienia.Postrzeganie odrÄbnoĹci tej dyscypliny tylko przez warsztat technologiczny czyni z niej zaledwie rzemieĹlniczÄ biegĹoĹÄ.
Nie wolno jednak zapomnieÄ o tym, Ĺźe sprawnoĹÄ techniczna jest podstawÄ kaĹźdej Ĺwiadomej dziaĹalnoĹci. Gruntowne opanowanie i poznanie metod pracy jest niezbÄdne, aby artystyczny zamiar byĹy przejrzysty i przekonywajÄ cy.